Alla hjärtans dag.

Alla hjärtans dag är inte direkt den mest dödsdyrkande högtiden, men det hindrar inte oss från att klämma fram en liten specialare. Rent spontant ville jag att Dr Panzram skulle bjuda på mer filmmaterial där han visar upp sin osunda kärlek till Frost. Den karamellen suger vi på ett tag till.

Alla som har någon sorts form av smak vet att PUISSANCE är ett av Sveriges bästa band. Eller band och band, Söderlund verkar regera skutan med järnhand. Jag skämtar inte när jag säger att jag lyssnat på ”Grace of God” över tusen gånger. Det är ett fantastiskt album. Däremot orkade jag aldrig rodda med den där hemmasnickrade musikspelaren som Söderlund petat ihop då jag helt enkelt alltid lyssnar på skivan på min stenåldersstereo.

Det var ju ett stort misstag.

Dr Panzram trumfade nämligen fram en alternativ version av brottarhiten ”In death”. Elegant framförd på svenska. En version som man självfallet bara kunde trolla fram om man lyssnade på skivan via det obskyra tillägget.

Som ren samhällstjänst bjuder vi nu på den alternativa versionen av ”In death”, på svenska listigt översatt till ”I döden”. En bättre alla hjärtans dag-gåva kan ingen få.

Avslutningsvis vill jag bara spy galla på den där jävla metall-pinen som följde med LP-utgåvan av ”Mother of disease”. INGEN som ägt den äger den längre, allt tack vare den klenaste fästanordningen i universums historia. Ena sekunden flanerar man på stadens gator med en tjusig pin på skinnjackan och en sekund senare är den borta med helvetesvinden. För att aldrig, någonsin, hittas igen.

Tack, nu har jag det ur systemet.

/Hatpastorn

14 svar to “Alla hjärtans dag.”

  1. Åh. ❤ Bästa gåvan en man kunde önska.

  2. Någon som vet får gärna rätta mig, men detta är väl till Söders popprojekt carniou (?) Jag har denna låt under helt annat namn.

  3. Så mycket kärlek på Hatpastorns blogg?? Jag blir totalt förvirrad…

  4. Tack för tipset fan, skitbra! Förövrigt måste jag undra om Hatpastorn hört nya Abigor ”Quintessence”? sett att du gillar Abogir och är intresserad av vad du tycker 🙂

  5. ”Grace of God” är så äckligt jävla bra att det är löjligt.

  6. Jag fick minsann ingen pin till min ”Mother Of Disease” LP.
    Tänker skicka Sverker på Svartvintras!

  7. Men vafan? Är det på fullaste allvar INGEN som har pryglat fram ett svar på när de släpper nästa platta?

  8. Men vad i!? Så många gånger som jag lyssnat på In death och älskat låtjäveln och så hade jag ingen aning om denna version! Tack käre Pastor för denna vackra gåva. 🙂

  9. Finfin cover på en fantastisk låt! Bra jobbat!

Kommentera

