Vad tänkte de egentligen? Del 5.

Sydamerikaner. Satan signe dem.

Vintersorgs sångröst kan jag hålla timslånga föredrag om, särskilt efter de gånger jag beskådat honom live. När ANCESTRUM ifrån Argentina krigar sig igenom den gamla slagdängan ”Till Fjälls” ställer jag mig dock på balkongen och skriker följande:

Vintersorg, kom tillbaka! Allt är förlåtet! Jag lovar att aldrig mera köra turkhits på dina låtar i storfyllan bara du ger dessa sydamerikaner på nöten!

Visst, svenska är inte precis planetens enklaste språk men denna argentinske näktergal är lite väl nonchalant då hans svenska har mer gemensamt med den svenske kocken ifrån Mupparna än någonting annat. Pluspoäng ska dock delas ut då han med skrämmande precision lyckats ta Vintersorgs patenterade mummelsångsteknik till en helt ny nivå.

Jag älskar även hur den andra sångaren i corpse paint står skönt rastlös igenom nästan hela videon. Att han sedan sjunger på helt fel ställen när han väl få tjuta ”till fjälls” gör allt ännu bättre.

För övrigt måste jag inflika att det är helt OK att ta artistnamn ifrån Tolkiens böcker, att ta artistnamn ifrån Margit Sandemos böcker om isfolket känns inte alls lika käckt.

Vintersorg…

Undertecknad som är en stor fantast utav anagram tycker självklart att det är jättefestligt att man kan bilda meningen ”Svinet Gror” utav norrlänningens artistnamn. Inte lika roligt som att DARK FUNERAL blir Rune Drakalf men man kan ju inte få allt här i världen.

Mycket nöje.

/Hatpastorn

4 svar to “Vad tänkte de egentligen? Del 5.”

  1. Personligen gillar jag Vintersorg, men jag hade verkligen inte sagt nej till ett inlägg om han.

  2. Lightbane Says:

    Appropå anagram, bland det roligaste på länge är att Britney Spears är ett anagram på Presbyterians…

Kommentera

